Nyckeln till minnet

Nyckel till den dementes ”bibliotek” och minnena är att få fakta nerskrivet i en levnadsberättelse. Det är oumbärligt för att kunna ge den demenssjuke god vård och livskvalitet.

Det som hände igår
har jag glömt i dag..
Men jag minns en vår
som den vore i dag..
Jag vill berätta
om våren, ty då..
Värmde den mig
som solen i dag..
Jag har inte glömt
hur det känns att njuta..
Jag vet hur det känns
att ej var glömd..
Jag vill att du söker
I det jag minns..
För du känner mig
och vet var det finns..

Det här inlägget postades i Monicas tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

