Från gammalt till nytt

Nu har vi snart avslutat ett gammalt år och på väg in i ett nytt år. Vi får hoppas att det nya året har mycket bra att ge oss som arbetar inom vården och naturligtvis alla andra också. Mer personal inom omsorgen och en god arbets miljö åt oss alla.
En sak som jag saknar som tyvärr är borttagen är Friskvårdspengen som var på 800 kr och man fick göra nästan vad man vill för dom. Tex köpa gymkort eller något annat som är bra för kroppen och själen. Själv skämde jag bort mig med att få massage och det gjorde undervärk med min stela onda kropp. Önskar att Orsa kommun gav tillbaks det till sin personal, för det är verkligen friskvård och drar ner sjukskrivningarna.
Nu önskar jag alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Det här inlägget postades i Ingers tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

