Kakor

Hej!

Jag tycker att mycket inom vården är fel, det saknas mycket resurser och det saknas en vettig planering i många fall. Det här gör att personal (jag också) ofta gnäller över hur jobbigt det är att inte ha resurser eller inte veta något. Ibland blir man lite fundersam till och med, varför man fortsätter att stå ut med detta?

Missförstå mig inte, jag är säker på att det finns problem på varje arbetsplats.

Jag fick ett svar häromdagen, varför jag står ut med de problem som finns. Svaret var lika enkelt som självklart… KAKOR!

Satt på expeditionen och dokumenterade i datorn, när en vårdpersonal kommer och ställer en fråga. Vill du köpa kakor?

Vaddå? undrade jag i mitt huvud? köpa kakor på jobbet?, det kändes lite konstigt..

Då kommer en gammal man med sin rullator, och på denna rullator har han två kakboxar. Ni vet dom där mormors kakor osv som skolklasser brukar sälja. Han hadde två boxar kvar: havreflarn och dammsugare.

Jag blev så chockad och positivt överraskad över tanken att en gammal man säljer kakor på min arbetsplats, att jag självklart skulle köpa åtminstone ett paket. Han sålde dom åt ett ungdomshockeylag, och jag har alltid varit intresserad av hockey, så det gjorde inte saken svårare.

När jag stod där och skulle välja ett paket, tar den gamle mannen upp båda och trycker dom i mina händer: ”Här ta båda!, man vet aldrig när det kan behövas!!!”

Som sagt Kakor 🙂

Det här inlägget postades i Thommys tankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kakor

  1. inger55 skriver:

    Tänk vad ett par burkar kakor kan göra ”underverk” Nu jobbar du vidare med ny energi. 🙂

Kommentera

