Våren är på väg!

Nu är våren äntligen på väg och det ska bli så skönt! Med sol, värme och fågelkvitter!

Och vi blir förhoppningsvis gladare och mer alerta, för det har varit en tung och jobbig vinter, för oss som personal och våra vårdtagare. Det är inte många som velat gå ut för att frysa + pulsa i snön. Nu blir det lättare att gå ut för att få både luft, värme och våra bleka ansikten ändrar färg.  Mmmmmmm så skönt!

Det här inlägget postades i Ingers tankar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Våren är på väg!

  1. Flak skriver:

    Hej!
    Spännande att se att det finns fler vård omsorgs relaterade bloggar.
    Jobbar själv som uska och ligger bakom uskabloggen.

  2. Helena Svensson skriver:

    HEJ!!!
    Tackar min bloggvän FLAK att han visade vägen hit. Jobbar själv i vården sen över 20 år tillbaka och aldrig ångrat mig även om det ofta är jobbigt. Vilket rolig idé att locka yngre genom detta sätt… Väldigt nytänkande och roligt. Kan jag hjälpa till så gör jag det gärna…. Besök görna min vårdblogg

    http://careeducationpunktse.blogspot.com/

    • inger55 skriver:

      Hej!
      Kul att du hittade hit, får väl tacka FLAK (vem det nu är) 🙂 Ja vi måste få lite yngre och nytänkande killar & tjejer att intressera sig för vården. Visst är det jobbig många gånger och man är trött till både kropp och själ, när man slutar för dan. Men man får ju så mycket tillbaks. Ska gå in och din blogg.

  3. Syster Frida skriver:

    Härligt med vår!

    Och kul med en till vårdblogg! Jag är kanske fel person att hänga här eftersom ni vill ragga ungdomar till vården. Jag rekommenderar ingen att läsa till sjuksköterska iallafall. Men. Kul. Att det finns människor som orkar vara glada och positiva efter 25 år i yrket. Som orkar med kommuner och landsting, låga löner, högre arbetsbelastning, hög personalomsättning, sämre patienter osv osv.

    ÄH! Fan vad neggo jag är! Det är kul med vår! Skitkul! Nu ska jag ut och sola så att jag blir brun och snygg inför morgondagens arbetspass!

  4. Flak skriver:

    Vem Flak är? =) jo jag är definitivt inte någon ungdom…så glöm att ragga mig till vården=) Jobbar redan där och har 13 års erfarenhet som undersköterska och tillhör en av minoriteterna….är man och uska…
    Helena och Frida hängde på….
    Frida: hade du sol hos dig? här fanns då ingen sol…på hela dagen….
    Spana gärna in Uskabloggen…..

  5. monicanilsson skriver:

    JAAA jag håller fullständigt med!!

    Härligt att våren är på väg!!
    Vi har tillsammans med våra deltagare målat vår spark i vårgrönt och rosa på dagverksamheten i dag. Den blev helt enkelt läcker.
    Har också planterat frön inför sommaren, tomater, tagets mm.
    Tiden framöver erbjuder naturliga aktiviteter och det är fantastiskt.
    Snart kan vi sätta oss utanför och lapa sol!!
    Vilken bra arbetsplats vi har vaa??

  6. Helena Svensson skriver:

    tror att med hjälp av socialamedier så är det alldeles rätt forum att tillslut hitta fram till ungdomarna. gäller att få sidan lagd på rätt ställen. Idag lade jag till min blogg på twitter.. Kanske nått? att börja twittra för att få tag i ungdomen. På facebook finns också roliga grupper att ansluta. Skall säga till om jag hittar någon kul ungdomsgrupp. Gå till skolorna och efterlys UF-företag att göra något kul i kommunen som lockar ungdomar. Sen att det går trögt att få folk att ansluta till sin blogg det kan jag skriva under på, men man får ha tålamod. Vänligen Helena

Kommentera

