Semester

Nu har man äntligen semester, denna välbehövliga och viktiga händelse som gör man kan ladda upp ny kraft.
Att få stanna till och varva ner och bara få vara…

Det är nog en konst det också att inte programmera sin lediga tid allt för mycket utan stanna till och reflektera.
En tanke sänder jag till våra anhöriga som vårdar sina närstående. De har inte lätt. Jag har flera gånger under min semester hämtat upp de demenssjuka när jag sett dem gående mitt i vägen uttröttade och vilsna, kanske för att gå” hem” till ett hem som fanns när man var barn….
Man kan inte bara strunta i det där,– man måste hjälpa dem på något vis. Det är vår plikt.

En till tanke sänds till alla vikarier som ställer upp när vi fast anställda vill vara lediga. Viktigt att de uppmärksammas mera tycker jag.
stefans bilder 011

Det här inlägget postades i Redaktörens tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

